Een uitdaging bij het aanvragen van de ISDE subsidie is vaak dat het proces nogal ingewikkeld kan lijken, vooral als je het voor het eerst doet. Ik heb onlangs een warmtepomp laten installeren en wil ervoor zorgen dat ik alles goed regel voor de subsidie, maar het uitzoeken van de juiste documenten en voorwaarden vind ik best lastig. Heeft iemand ervaring met hoe je dit soepel aanpakt? Vooral benieuwd hoe lang het ongeveer duurt vanaf de aanvraag tot je daadwerkelijk het bedrag ontvangt. Ik wil ook weten of er valkuilen zijn waar ik op moet letten, bijvoorbeeld fouten die vaak gemaakt worden. Hoe pakten anderen dit aan? Zijn er tips voor het overzichtelijk houden van het hele traject? Ik hoor graag of het echt zoveel werk is als sommige mensen zeggen.
top of page
bottom of page

Als je kijkt naar het aanvragen ISDE, merk je al snel dat het een combinatie is van geduld, kennis en een goede voorbereiding. Wat ik vaak terug hoor is dat het vooral belangrijk is om vanaf het allereerste begin nauwkeurig te zijn bij het verzamelen van documenten, zoals de factuur die aan alle eisen moet voldoen en de technische specificaties van bijvoorbeeld een warmtepomp. Een van de meeste gemaakte fouten is het niet compleet hebben van deze gegevens, waardoor de aanvraag makkelijk wordt afgekeurd of flink vertraagd. Sommige mensen kiezen er dan ook bewust voor om het proces met hulp van een expert te doorlopen om die stress te vermijden.